امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://vatankhahvet.cloob24.com
0

معرفی:

امروزه در پرورش طیور به شیوه صنعتی، انگلهای بسیاری واجد اهمیت می باشند. از میان گروههای انگلی، برخی نیز اهمیت بیشتری دارند. Cryptosporidiosis از انواع بیماریهای انگلی مهم در طیور صنعتی می باشد که برای نخستین بار توسط E.Tyzzer در سال 1907 توصیف گردید  . وی انگل فوق را در غدد معدوی نوعی موش شناسایی نمود.

تحت شرایطی که سی درصد از گوشت مصرفی دنیا توسط طیور تامین می گردد، انگل فوق، مشکلی بزرگ در سیستمهای تجاری بزرگ و یا پرورش خانگی محسوب می گردد. از سوی دیگر، مداخله این انگل با بیماریهایی چون CIA نیز از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد.این درحالیست که Cryptosporidiosis در طیور، معمول بوده ولی کمتر کسی اهمیت آن را میداند. شیوع انگل فوق در پولتهای بوقلمون بصورت تنفسی، شناخته شده و واجد اهمیت می باشد.

از سوی دیگر، بیماری فوق به انسان نیز منتقل شده و می تواند سبب سبب بروز ضایعاتی چون اسهال آبکی، درد شکم، کاهش وزن و اشتها و احتمالا تب و تهوع نیز شود  . نشانه های این بیماری در پرندگان شامل سرفه، تورم سینوسها، اسهال، عقب ماندگی از برنامه رشد گله و Snick می باشد  .علارغم مسائل ذکر شده، هیچ درمان اختصاصی برای این بیماری بنظر میرسد وجود نداشته باشد. این در حالیست که Cryptosporidiosis در برابر عوامل ضدکوکسیدیایی آزمایش شده، حساس نیست  .

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه